http://sites.google.com/site/coneixeselteupoble
El primer pas que hem realitzat ha sigut el de buscar els continguts establerts pel Decret de la Generalitat Valenciana que els regula per a decidir el contingut de les sessions de la Unitat Didàctica - WebQuest.
Vam fer una estructura del que seria la WebQuest diferenciant dos grans àrees: la pàgina principal amb les activitats del alumnes i la guía didàctica per als mestres.
El tercer pas va ser el de buscar tot el contingut de recolzament de les activitats: arbre genalógic, calendari, fotos, il·lustracions... i ho vam adaptar per a la WebQuest.
A continuació, vam anar creant totes les pàgines al Google Sites i les vam anar enllaçant per que tinguera tot el contingut una coherència.
Vam considerar que, seguint el Decret i el nivell bàsic en competència digital dels alumnes de primer cicle de Primària, algunes de les activitats es farien en paper (amb fitxes que em adaptat) encara que les instruccions foren indicades igualment a la WebQuest.
Les diferents activitats són:
1. Història de les Alqueries
2. Edificis del teu poble
3. Calendari de les festes local
4. Mapa de la Segregació
5. Arbres genealògics
6. Línia del temps
7. Qüestionari
A la guia didàctica hem intentat ser el més clares possibles i posar tots els apartats que nosaltres hem considerat imprescindibles per a la WebQuest:
1. Introducció
2. Descripció de les activitats
3. Temporalització
4. Continguts de la WebQuest
5. Objectius
6. Competències bàsiques
7. Criteris d'avaluació
De la xarxa hem tret la majoria dels materials, hem posat webs de consulta i hem utilitzat ferramentes com el Google Maps.
Les activitats que han de ser respostes pels alumnes a la WebQuest amb l'ordinador ofereixen la possiblilitat de que el resultats s'arrepleguen en una fulla de càlcul per als mestres per a poder corregir-les. Es una opció que ofereixen els formularis creats amb Google Docs.
Finalment, amb una graella senzilla, els nens es podran autoevaluar segons la seua actitud i interés davant de la WebQuest.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada